Nissan Primera Pneumatiky
Specifikace ráfku
Velikost ráfku
Pro Nissan Primera si můžete koupit vlastní kola se stejným průměrem, přesazením a velikostí ráfku jako vaše tovární kola. Nebo můžete jít se sadou náhradních kol, která jsou větší, širší a s menším odsazením pro skutečně vlastní vzhled. Téměř vždy je možné vyměnit tovární Nissan Primera kola a běžet s větší velikostí ráfku bez větších potíží.
Vzor šroubů
První číslo je počet šroubů (nebo matic), druhé číslo je průměr v mm, na kterém jsou umístěny, a také se nazývá PCD (Pitch Circle Diameter).
Středový otvor
Průměr středového otvoru, který se měří od strany roviny připevnění. Tento parametr se nazývá DIA disku. DIA se měří v mm.
Velikost vlákna
Velikost spojovacího materiálu. Označení na upevňovacím šroubu M12x1,5 znamená závit o jmenovitém průměru 12 (mm), stoupání závitu 1,5 (mm).
Upevňovací prvky kol: šrouby s okem
Používají se jako upevňovací prvky kol - šrouby nebo matice.
Moment utažení matice
Při instalaci kol na vaše vozidlo platí dvě základní pravidla: aplikujte potřebnou sílu na vaše kolové matice a utahujte je křížem - tím vytvoříte požadované napětí a budete si jisti, že kola pevně sedí na svém místě.
Šířka ráfku
Šířka kola se měří jako vzdálenost od předního k zadnímu sedadlu. Širší ráfky zlepšují ovladatelnost - auto bude méně skluzovat v zatáčkách, i při vysokých rychlostech.
Posun kola
Offset kola je obvykle vyjádřen jako kladná, záporná nebo nulová hodnota. Jedná se o vzdálenost mezi středovou čárou kola a montážním povrchem, kde se kolo připojuje k náboji.
Zadní výstupek
Popisuje vzdálenost mezi vnitřním okrajem kola a montážním povrchem, kde se kolo připojuje k náboji vozidla. Zpětný vybíjení (backspacing) je důležité při montáži kol na automobil, protože ovlivňuje, jak kolo bude sedět v kolové skříni.
Specifikace pneumatiky
Vyberte si své pneumatiky do auta vážně, protože nejen váš komfort, ale také vaše bezpečnost závisí na nich. Kromě výběru ověřeného výrobce je třeba zvážit následující faktory: šířku a výšku, aby kolo pevně sedělo na svém místě a nedotýkalo se blatníků a blátivých kapes, stejně jako rychlostní index a nosnost v závislosti na vašich cílech a podmínkách, ve kterých budou pneumatiky používány.
Výška bočnice
Výška bočnice se měří od země po okraj kola. Čím vyšší je pneumatika, tím vyšší je světlá výška vozidla, což usnadňuje překonávání výmolů a nerovností bez obav o poškození spodku vozidla.
Tlak v pneumatikách
Tlak v pneumatikách musí odpovídat doporučením výrobce. Příliš malé nebo příliš velké množství vzduchu v kolech může vést k rychlému opotřebení dezénu a špatné ovladatelnosti vozidla, což je zvláště patrné při vysokých rychlostech.
Průměr kola
Tento parametr je vzdálenost přes kolo, procházející jeho středem, od jednoho okraje ráfku ke druhému okraji. Při výběru pneumatiky byste ji měli sladit s velikostí ráfku, kterou již máte - podívejte se na označení na bočnici.
Obvod
Čím větší je průměr kola, tím vyšší je jeho obvod. Pokud na své auto namontujete příliš velká kola, pamatujte, že to může ovlivnit spotřebu paliva - motor bude potřebovat více energie k roztočení těchto kol.
Otáčky/km
Počet otáček, které kolo udělá za jeden ujetý kilometr, závisí přímo na jeho průměru a čím je kolo větší, tím méně otáček udělá. Nepoužívejte na svůj vůz obří kola - vytváří to velkou zátěž na motor a převodovku a vede k nesprávnému fungování tachometru a tachometru.
Poměr kola k pneumatice
Výška pneumatiky je definována jako procento její šířky. Pokud je poměr výšky pneumatiky uveden jako 60, pak je výška pneumatiky 60 % šířky.